2010. április 25.

Csokis pavlova eperrel

Pavlova addict ! Be careful!
Azért nem kell félni,visszafogom magam,megígérem most min. 1 hétig nem csinálok több pavlovát.Csak az a helyzet ,hogy innen onnan mindig marad tojásfehérje,amik aztán nagyon pavlovák akarnak lenni,és könyörögnek nekem...
Az első viszonylag egyszerű pavlova után ,most egy csokisat csináltam,amire csokit csurgattam és zamatos epreket dobáltam .Oh ha eper lennék biztosan pavlován akarnék meghalni.Haha...
Komolyabbra fordítva a szót lenne egy olyan kérdésem, hogy mindenki pavlovája ennyire szétterül?Most főleg ezektől a kis egyszemélyes pavlováktól szívesen vettem volna ha nem terpeszkednek ennyire.
Hozzávalók 6 adaghoz:
  • 5 tojásfehérje
  • 20dkg cukor
  • 3 ek kakaópor
  • 1 ek étkezési keményítő
  • 1ek ecet
  • csipet só
  • 2dl tejszín
  • 2ek porcukor
  • 50 g étcsoki
  • 50 g vaj
  • 40dkg eper
A fehérjéket csipet sóval félig felverjük,majd elkezdjük adagolni a cukrot.Egyszerre mindig csak keveset.Ha a hab már szép fényes és kemény, hozzászitáljuk a kakaót, a keményítőt és végül az ecetet is beleöntjük.A habot egy leolajozott sütőpapírra halmozzuk,úgy hogy egy peremet is csinálunk neki.180 fokra előmelegített sütőbe dugjuk,majd azonnal levesszük a tüzet a lehető legkisebb fokozatra.Így sütjük 40 percet,majd kitámasztjuk a sütő ajtaját egy fakanállal és hagyjuk a tortát odabenn kihűlni.
A tejszínt 2 ek porcukorral lágy habbá verjük.A csokit a vajjal összemelegítjük majd kicsit visszahűtjük hogy vastagodni kezdjen.Érdemes minél magasabb kakaótartalmú,ill intenzív ízű csokoládét választani,pl Tibit ami már már savanykásan keserű.Ezt a csokit én alapvetőleg nem annyira kedvelem,de itt az eper kifejezetten ezt kívánja. Aztán a pavlovákra rákanalazzuk a tejszínt,rálocsoljuk a csoki felét,majd rárakjuk az epreket,és jöhet a maradék csoki is.Zseniális desszert!

8 comments:

Ottis írta...

Nagyon jól néz ki :-)

Gál Edith írta...

Kérhetek szépen egyet, meg kettőt, meg hármat?:))

Zsiri írta...

Nagyon guszta :-)

Bianka írta...

Gyönyörű

Jutka írta...

Kérlek nézzél be hozzám, vár ott rád egy kis ajándék!!:)

Pixie Pie írta...

Nagyon gusztán néznek ki! Engem nem zavarna ha elterülne... :)

Niki írta...

Teee, ezt nem kellett volna!!! :DD
Most mihez kezdjek, faljam fel az összes csokit, vagy az összes epret??
Vagy mindkettőt...?? :))
Nagyon jól néznek ki!

Orsi írta...

Hááát Niki,én az epres csoki mellett döntöttem:)))
...mivel ezek itt már rég elfogytak,pont úgy érzek mint te!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena