2010. június 30.

Fűszeres almakompót eperrel

Ez a desszert szó szerint pillanatok alatt tűnt el.Nem számítottam ilyen elsöprő sikerre,hiszen csak egy gyümölcssaliról van szó.De ezeknek a színeknek,ízeknek nem lehet ellenállni.Azt hiszem ilyen forróságban hiába is nyomulok én itt a krémes sütijeimmel,mindenki inkább a hűs gyümölcsös desszertekre kaphatóbb.És ez jól is van így!
Annak viszont különösen örültem,hogy a család legkisebb tagja egymás után két adagot kanalazott be,mert önmagában a gyümölcsöt nem igazán eszi.Így viszont...
Amúgy nem muszáj almánál és epernél maradnunk,variálhatunk más gyümölcsöket is.Ilyenkor,nyáron elég nagy palettáról válogathatunk.A lényeg szerintem,hogy legyen mellette egy kis krémes joghurt meg valami ropogós:magvak,müzli,egy kis süti morzsa vagy akármi más.Ilyen kis dolgokkal nagyot lehet lendíteni a sima gyümölcssalátán és máris mindenki sokkal szívesebben fogyasztja a napi gyümölcs adagját.Ráadásul egy könnyű nyári ebéd után,büntetlen desszert is egyben.Mert ugye, kellemest a hasznossal.
Ezt a receptet olvashattátok Kifőztük 4. számában is.
Hozzávalók:
  • 5 db közepes alma(lehet különböző fajtából is)
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 1/2 mokkáskanál gyömbérpor
  • nagy csipetnyi őrölt kardamon
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom
  • 450 g joghurt(legjobb választás a Cserpesi )
  • 3 evőkanál porcukor
  • 20 dkg eper
  • 50g dió,mogyoró vagy pisztácia
  • 20g zabpehely
Először is a joghurtot tegyük egy gézzel ellátott szűrőbe és hagyjuk minimum 3 órát csöpögni. Az almákat tisztítsuk meg,majd vágjuk vékony(3-5mm) szeletekre.Tegyük egy edénybe,majd öntsük fel annyi vízzel amennyi éppen ellepi. Tegyük fel főni,közben fűszerezzük fahéjjal,gyömbérrel és egy kis kardamonnal. Tegyük bele a cukrokat, a citrom héját és levét is .Miután felforrt hagyjuk még 2-3 percig főni,majd vegyük le a tűzhelyről és hagyjuk kihűlni(a citrom héját vegyük ki). Az almát nem kell teljesen megfőzni,csak annyira ,hogy még roppanjon és hogy átjárja ez a fűszeres lé.
Közben az epret is tisztítsuk meg,vágjuk negyedekre.
A diót vágjuk durvára és a zabpehellyel együtt pirítsuk meg.
Poharakba csinosan osszuk el az almákat,öntsünk rá annyit a levéből amennyi ellepi. Tegyük rá az epret,majd kanalazzuk rá a sűrű joghurtot,amihez előzőleg 3 evőkanál porcukrot is keverjünk. Halmozzuk rá a pirított dió és zabpehely keverékét! Már tálalhatjuk is,de ha van egy kis időnk,hagyjuk hadd érjenek össze az ízek.

4 comments:

Pocak Panna írta...

Hát ez gyönyörű! Én is pillanatok alatt el tudnám most tüntetni! Az igaz, hogy a gyümölcsösekre jobban bukik most mindenki, azonban én a krémesek híve is vagyok. :-)
Én is tervezem már régóta,hogy csinálok ilyesmit... hmmm, nagyon guszta!

Csibe írta...

Nagyon szép, és biztosan finom!

Orsi írta...

Köszi!
PP, amúgy én is krémes(de nem francia) híve vagyok,de nyáron ezt szívesebben eszem,már a lekiismeretfurdalás miatt is...:)

Bianka írta...

Igazén finom lehet és szépsége is megkapó

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena